Siden kan kopieres. Faglig-etisk bruk forutsettes.
Red. mener det er forskningstørke i PPT.
’93-’95 avfødte ”Det spesialpedagogiske
utviklingsprogrammet” over 1000 FOU-undersøkelser. PPT leverte få selv.
Rapportbasen er ikke på nett lenger. Privatkopi er lagt ut her
|
Red. registrerer i feltkontakt at stadig fler regner PPT som instans for ”saksbehandling”, med lite rom for undersøkelser av bl.a. verktøy. Red. har i mange forbindelser argumentert for at bla. ledere bør avsette 5% av ansattes arbeidstid til slik utvikling. Dette vil evt. skape et ”spenningsfelt” vs. lokal arbeidsgiver / skolesjefnivå.
På denne siden håper Red. på innlegg fra fagpersoner som har ønsket eller fått til fristilling for å pusle med empirisk orienterte oppgaver i PPT. Temaer? Snubletråder for initiativ?
Inntrykk vil gi en ”klima-melding” for sektoren. Seriøse og korte innspill som legges opp anonymt.
>